Khutbah Jumat Bahasa Sunda Kasaimbangan Hirup Modern
Khutbah Jumat NU Cilacap Online
NU CILACAP ONLINE – Islam mengajarkan hidup manusia harus seimbang. Kehidupan dunia dan kehidupan akhirat. Seorang muslim, dalam visi hidupnya berusaha meraih kebahagiaan hidup bahagia dalam dunia untuk kehidupan akhirat, maka sesungguhnya Ia mendapatkan kebahagiaan di dunia dan di akhirat.
Namun apabila hanya mengejar bahagia dunia saja, maka sesungguhnya Ia tidak akan mendapat kebahagiaan akhirat.
Dalam pandangan Islam, keberadaan manusia hidup diibaratkan sebagai seorang pejalan atau musafir, di perjalanan Ia hanya menumpang istirahat sebentar, kemudian melanjutkan kearah tujuannya.
Tujuan sementara manusia hidup di dunia adalah untuk memanfaatkan kehidupan dengan berbuat baik, menjalankan perintah Allah SWT dan menjauhi larangan-Nya, baik harta, kekuasaan, tahta yang diberi dan digunakan, atau dibelanjakan sesuai yang diajarkan dalam Islam sebagai persiapan bekal kebutuhan menuju kebahagiaan di akhirat menuju surga.
Oleh karenanya Khutbah Jumat Bahasa Sunda kali ini mengetengahkan perihal keseimbangan hidup seorang muslim di tengah modernisasi zaman dengan judul Khutbah Jumat Bahasa Sunda Kasaimbangan Hirup Modern
Khutbah Pertama
اَلْحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ الْمَشَارِقِ وَالْمَغَارِبِ، خَلَقَ الْإِنْسَانَ مِنْ طِينٍ لَازِبٍ، ثُمَّ جَعَلَهُ نُطْفَةً بَيْنَ الصُّلْبِ وَالتَّرَائِبِ، خَلَقَ مِنْهُ زَوْجَهُ وَجَعَلَ مِنْهُمَا اْلأَبْنَاءَ وَاْلأَقَارِبَ. وَأَشْهَدُ أَنْ َلاَّ إِلَهَ إِلَّا اللهُ الْقَوِيُّ الْغَالِبُ. وَأَشْهَدُ أَنَّ سَيِّدَنَا مُحَمَّدًا عَبْدُ اللهِ وَرَسُوْلُ الْمَلِكِ الْوَاهِبِ. اَللَّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ عَلَى نَبِيِّنَا وَرَسُوْلِنَا مُحَمَّدٍ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَعَلَى آلِهِ وَأَصْحَابِهِ وَمَنْ تَبِعَهُمْ بِإِحْسَانٍ إِلَى يَوْمِ الدِّيْنِ، أَمَّا بَعْدُ: فَيَا عِبَادَ اللهِ، أُوْصِيْكُمْ وَإِيَّايَ بِتَقْوَى اللهِ فَقَدْ فَازَ الْمُتَّقُوْنَ، قَالَ اللهُ وَتَعَالَى فِيْ كِتَابِهِ الْعَزِيْزِ: أَعُوْذُ بِااللّهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ. بِسۡمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحۡمَٰنِ ٱلرَّحِيم. وَيْلٌ لِّكُلِّ هُمَزَةٍ لُّمَزَةٍ، الَّذِيْ جَمَعَ مَالًا وَّعَدَّدَهُ .
Hadirin Jamaah Jum’ah Rahimakumullah
Ayeuna urang nyaksian krisis anu narajang peradaban manusa. Krisis muncul lantaran leungitna kasaimbangan dina sagala rupa aspek kahirupan manusa modern. Leungitna kasaimbangan, saleresna mangrupikeun panyimpangan tina fitrah manusa anu diciptakeun ku Allah dina wujud anu pangsaéna. Allah SWT parantos nyiptakeun urang salaku mahluk anu téu ngan hiji dimensi luar, tapi ogé aya hiji batin, hentéu ngan material, tapi ogé spiritual, lain dunya wungkul, tapi ogé ukhrowi, lain ngan ukur butuh elmu pangaweruh jeung teknologi, tapi ogé iman jeung takwa.
Kasaimbangan ieu anu leungit tina peradaban modern anu ayeuna diagungkeun di nagara-nagara sekuler. Peradaban sekuler ngandelkeun kabutuhan material. Jalma neangan kabagjaan mung saukur ku harta.
Aranjeunna nganggap ku kabeungharan ieu maranehna boga anggapan bakal hirup bagja. Sahingga motivasi éta ngajadikeun maranehna sarakah, téu malire etika jeung moral, balukarna bakal nu beunghar ngalawan nu miskin, nu kuat ngalawan nu lemah.
Hukum ekonomi sekuler nu ngajarkeun prinsip neangan kauntungan nu loba, balukarna jalma rusak akhlaqna. Sikep ieu wanti-wanti ku Allah Swt dina Al Qur’an, Surah Al-Humazah:
وَيْلٌ لِّكُلِّ هُمَزَةٍ لُّمَزَةٍ، الَّذِيْ جَمَعَ مَالًا وَّعَدَّدَهُ، يَحْسَبُ اَنَّ مَالَه اَخْلَدَه، كَلَّا لَيُنْۢبَذَنَّ فِى الْحُطَمَةِ
Hartosna: “Cilaka ka unggal tukang ngupat (tukang ngomongkeun batur) jeung tukang ngahina anu ngumpulkeun harta jeung ngitung-ngitungna; boga anggapan yén hartana bisa ngalanggengkeun manehna. Saenyana manehna bakal dialungkeun ka naraka khuthomah.
Hadirin Jamaah Jum’ah Rahimakumullah
Peradaban materialistis anu merhatikeun spiritualitas ieu bakal ngahasilkeun jalma anu nyembah harta banda, ku kituna Islam méré jalan kahirupan anu saimbang antara nyumponan kabutuhan dohir jeung batin. Islam téu pisan pisan anti dunya tapi kudu saimbang jeung kudu merhatikeun kahirupan sosial anu luhur.
Baca juga Khutbah Jumat Bahasa Sunda Hakekat Ibadah Shalat
Peradaban sekuler modern ogé ngandelkeun kakuatan rasionalisme (akal), sareng téu malire kabutuhan batin. Maranehna nganggap yén sagala pasualan hirup bisa diberesan ku akal manusa, ku kituna Agama dianggap katinggaleun jaman. Saatos ngahontal kamajuan ilmiah sareng teknologi, aranjeunna hentéu butuh deui ka Pangeranna.
Kiwari aya panalungtikan anu dilakukeun ka para ilmuwan di nagara-nagara Barat. Waktu ditanya ngeunaan kapercayaan maranehna ka Allah SWT, pada umumna (55%) nolak ayana Allah SWT, teras ngan 30% nu percaya yén Allah SWT aya. Balukarna tina kaayaan siga kieu, maranehna nyembah elmu pangaweruh jeung teknologi jeung téu malire iman jeung takwa.
Balukarna, maranéhanana hirup ngarasa bingung téu ngeunah nyawa téu bétah jasad (galau) krisis spiritual. Islam salawasna nekankeun pentingna ngabogaan ilmu pangaweruh jeung iman anu sampurna, sangkan hirup aya dina kasaimbangan.
Ku margi kitu, urang Islam ayeuna ditantang pikeun ngabuktikeun yén Agama urang mangrupikeun kakuatan anu bisa ngimbangan peradaban anu pinuh ku krisis kamanusaan jeung spiritual. Allah SWT nungtut ka urang sangkan nembongkeun ka dunya yén umat Islam teh umat nu panghadena (khoira ummah), nu mibanda ciri hirup saimbang (ummatan wasathon).
Baca juga: Khutbah Jumat Bahasa Sunda Manusa Kabagi Opat Golongan
Ku cara kitu, umat Islam baris jadi saksi samemeh sakabeh umat manusa (syuhada ‘alannas) yén ajaran Allah SWT teh mangrupa rohmat keur sakabehna (rahmatan lil ‘alamin).
Bangsa Indonesia saleresna tos ngalakukeun upaya sangkan tiasa ngalahirkeun masarakat anu saimbang, sabab pangwangunan anu ku urang dilaksanakeun boga tujuan pikeun ngawangun sakabeh manusa. Ku kituna, Agama miboga peran anu kacida pentingna dina unggal proses pangwangunan bangsa.
Bangsa urang kedah diajar tina sajarah bangsa-bangsa anu hirup di jaman kapungkur. Kaum ‘Ad jeung Tsamud, sakumaha anu dicaritakeun dina Al Qur’an, musnah lantaran leungit kasaimbanganna. Maranéhna nolak kana aturan (sareat) Allah SWT lantaran ngarasa boga kamampuhan akal anu hebat. Qorun ogé digambarkeun salaku jalma anu ancur sabab sarakah kana harta, margi téu diimbangan ku kaimanan jeung takwa ka Allah SWT ogé jiwa sosial.
Fir’aun ogé mangrupakeun conto salaku jalma anu leungit kasaimbangan alatan kakawasaan, anu ngajadikeun manehna poho yén aya hiji Dzat Nu Maha Kawasa, nyaéta Allah SWT., anu ngajadikeun langit jeung bumi, ogé anu bisa ngamulyakeun manusa nu iman jeung takwa jeung bisa ngahinakeun manusa alatan pagawean maranéhanana.
Hadirin Jamaah Jum’ah Rahimakumullah
Conto kahirupan manusa anu saimbang aya ti Kangjeng Nabi Muhammad SAW Anjeuna pohara getolna ngalaksanakeun ibadahna kalayan khusyuk, neneda ka Allah SWT sangkan dipaparin kakiatan, téu hilap neda panghampura atanapi istighfar. Sahabat terang yén Nabi hentéu kantos ngalakukeun dosa, sareng upami anjeunna ngalakukeun, Allah SWT bakal ngahampura anjeunna. Nalika para sahabat naroskeun ka Rosululloh ngeunaan katekunanna dina ibadah, Nabi ngawaler yén naon anu ku anjeunna laksanakeun saleresna hentéu sabanding sareng nikmat anu dipasihkeun ku Allah SWT ka anjeunna.
Mudah-mudahan urang sadaya tiasa nulad ka Kangjeng Nabi Muhammad SAW, sangkan janten jalmi anu saimbang dina mayunan kahirupan sahingga urang kenging kabagjaan dunya rawuh akherat. Aamiin ya robbal alamin.
بَارَكَ اللهُ لِى وَلَكُمْ وَلِجَمِيْعِ الْمُسْلِمِيْنَ وَالْمُسْلِمَاتِ اِنَّهُ هُوَالْغَفُوْرُالرَّحِيْمُ
Khutbah Kadua
اَلْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِيْ أَمَرَنَا بِاْلاِتِّحَادِ وَاْلاِعْتِصَامِ بِحَبْلِ اللهِ الْمَتِيْنِ. أَشْهَدُ أَنْ لاَّ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَشَرِيْكَ لَهُ، إِيَّاهُ نَعْبُدُ وَإِيَّاهُ نَسْتَعِيْنُ . وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ، اَلْمَبْعُوْثُ رَحْمَةً لِلْعَالَمِيْنَ. اَللَّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَأَصْحَابِهِ أَجْمَعِيْنَ. أَمَّا بَعْدُ: فَيَا عِبَادَ اللهِ، اِتَّقُوا اللهَ مَا اسْتَطَعْتُمْ وَسَارِعُوْا إِلَى مَغْفِرَةِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ. اَللَّهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِيْنَ وَالْمُؤْمِنَاتِ وَالْمُسْلِمِيْنَ وَالْمُسْلِمَاتِ اَلْاَحْيَاءِ مِنْهُمْ وَالْاَمْوَاتْ, اللهُمَّ أَعِزَّ اْلإِسْلاَمَ وَالْمُسْلِمِيْنَ فىِ فَلَسْطِينَ, وَأَذِلَّ الشِّرْكَ وَالْمُشْرِكِيْنَ وَانْصُرْ عِبَادَكَ الْمُوَحِّدِيْنَ, وَانْصُرْ مَنْ نَصَرَ الدِّيْنَ وَاخْذُلْ مَنْ خَذَلَ الْمُسْلِمِيْنَ, وَ دَمِّرْ أَعْدَاءَ الدِّيْنِ, وَاعْلِ كَلِمَاتِكَ إِلَى يَوْمِ الدِّيْنِ. رَبَّنَاأَنْزِلْنَا مُنْزَلاً مُبَارَكاً وَأَنْتَ خَيْرُ الْمُنْزِلِيْنَ.رَبَّنَا ٱفۡتَحۡ بَيۡنَنَا وَبَيۡنَ قَوۡمِنَا بِٱلۡحَقِّ وَأَنتَ خَيۡرُ ٱلۡفَٰتِحِينَ . رَبَّنَاأَفْرِغْ عَلَيْنَاصَبْرًاوَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ. رَبَّنَااَتِنَا َفِى الدُّنيَا حَسَنَة وَّفىِ اْلاَخِرَةِ حَسَنَةًوَّقِنَاعَذَابَالنَّارِ.بِرَحْمَتِكَ يَااَرْحَمَ الرَّاحِمِيْنَ وَالْحَمْدُ للهِ رَبِّ الْعَالَمِيْن
Disusun ku: Jamal Shidiq, S.Pd.I
Dikaluarkeun ku Seksi Bimas Islam Kankemenag Kota Banjar, Jabar
Panyalas Bahasa ku Imam Hamidi Antassalam
Download Naskah Khutbah ini DI SINI
Baca juga : Kumpulan Naskah Khutbah Jum’at